♥ Morgonrutinerna

Modebladet utmanade mig att berätta om mina morgonrutiner. Och jag är härmed inte sen att anta den utmaningen.

Min vardags-morgon börjar med att jag hör det hemska ljudet klockan 06.30 av veckaklockan från IKEA, hemskt ljud. Öppnar ögonen för att stiga upp (vilket händer, men alltför sällan). Klockan tickar vidare och jag somnar om i min varma säng som snart ska bytas ut till en bredare, hur ska det gå då!?

Mamma eller pappa skriker att de åker iväg till jobbet, klockan är 07.00 eller 06.45, och min buss går 07.30.
Jag vet ju att jag måste gå upp så sätter mig och stirrar någon stans i rummet efter allderlss för lite sömn, jag går upp och tar kläderna på stolen (tackar mig själv för att jag la de där kvällen innan) kollar mig i spegeln och blir antingen glad eller ledsen över acne som kommit eller försvunnit. Sminkar mig till 07.00 eller 07.15 hinner oftast äta en liten frukost, borstar tänderna och slänger mig sen på cykeln 5 i halv 8.

Nu utmanar jag er att dela med er av era morgonrutiner, för ja, vi har dem alla!
Observera att inlägget är skrivet med en viss ironi.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Borstar du inte tänderna?

2007-05-17 @ 16:08:26
Postat av: Camilla

Lisa - Jo?

2007-05-17 @ 16:23:10
URL: http://camieofcourse.blogg.se/
Postat av: alicia

cyklar du och åker buss? ;P

2007-05-18 @ 10:43:07
URL: http://aliciaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0